tirsdag 3. juli 2012

Fine Jordbær

Oppi Lauvåsen veks det jordbær.
 Raude jordbær, fine jordbær.
Hele væla er bare jordbær
Finn et strå og træ dom på.
Ett er for gammalt, det skal få stå,
Ett er for grønt, det går vi ifrå
Men alle andre skal vi ta med hemmat og leve lykkelig med sukker på!

Det var de små søte markjordbærene det.

Endelig kan vi plukke deilige røde, søte, store og modne jordbær i hagen vår!

For ei uke siden var det sånn...

Nå er det sånn



Jeg har noen fugler som gjester hagen rett som det er, og de synes jorbær er kjempegodt, så hvis det skal bli noen igjen til oss må jeg dekke over med et nett. Det fungerer fint. 
Kanskje det blir både fryse - og syltetøy av dette?

-Jeg kommer tilbake med mer senere.

5 kommentarer:

  1. Ingenting er som solmodene jordbær, men akk så ble undertegnede allergisk for 5 år siden..Jeg kan ikke tenke meg en dummere allergi *ler* Men jeg kan hvertfall nyte synes og lukten ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff så dumt med den allergien, da! Håper du ikke plages av allergi for mange andre ting også... Jordbær kan man jo godt leve uten om man må. Ha en god kveld!

      Slett
  2. Jordbær en plukker å spiser smaker aller best.
    Har noen planter her også, men de er ikke modne enda.
    Men det ser ut for å bli en del. Må nok dekke over de ja, ellers forsvinner de fort.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Mmmm...jordbær er sommer!..og plukke noen fra egen hage er en stor glede:)
    Herlige bilder:))

    SvarSlett
  4. Jordbær fra egen hage smaker nydelig, og når jordbærene er modne da er det sommer :)
    I hagen min er jordbærene begynt å bli modne nå. Tror jeg også må legge på nett snart, for fuglene er ivrige her også.

    Ha en riktig fin sommer :) Og takk for besøk og kommentar på bloggen min.

    SvarSlett