søndag 6. august 2017

Sommer i hagen

Der er ikke alltid bare sol og sommer.
Noen ganger er det både sol og regn, lyn og torden, og noen ganger alt på en gang! Ikke uvanlig julivær i år faktisk, men mange synes det har være vel mye regn.


Da vi kom til den gamle skolen først i juli, var det kjempe tørt over alt. Blomster og trær lengtet etter vann, så det kan ikke ha kommet mye regn i juni iallefall.
Hagen trengte vann, luking, gjødsel og godt stell. Det passa godt for meg som hadde sett fram til å være masse ute i hagen i ferien.

Nå er ferien snart over, og jeg tar et lite tilbakeblikk på noe av det jeg har gjort i sommer


Langs huset ble det en kant med fine stein.  Ikke hele lengden på huset ennå, men en god begynnelse. Innimellom steinene vokser det gul Daglilje (avblomstra nå) og Stjerneskjerm.



Under Tuja og Furu har jeg planta forskjellige Hosta og Alunrot. Alle disse plantene ble flytta fra andre steder i hagen. 


 Ved kjellerinngangen er det blitt jobba endel med ny dør, ny trapp og drenering av regnvann. I den prosessen måtte Blærespirea busken flyttes. Den ser ut til å klare seg fint på ny vokseplass.


Foran kjellerinngangen ble det også lagt runde stein inn mot muren. Trappa laget av de samme store steinene som lå der fra før. De er bare blitt flytta litt på. Det ble noen tunge løft, men vi var heldigvis to...



To nydelige Austin roser har jeg fått i sommer! Princess Alexandra of Kent, og Darcey Bussell. Disse måtte få sin plass i hagen, så det ble to nye bed. Ved siden av Princess Alexandra står det nå to Astilbe. Darcey Bussell fikk plass ved siden av Praktfredløs ved brønnen. Jeg fikk også et morelltre som ble planta på en solrik plass i hagen.


Jeg gleder meg allerede til å se hvordan hagen er når jeg kommer neste sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar