fredag 2. august 2019

Årets hageprosjekt

Sommerferien er over og vi er tilbake på jobb, men ser tilbake på gode feriedager i Kroken.
Før sommeren hadde jeg planer om forskjellige små prosjekter i hagen, og noen ble også realisert, men ikke alle.

Jeg ønsket meg et nostalgisk tørkestativ, og det kom på plass.


Jeg håpet at vi skulle få klippet tujahekken som var aldeles forvokst, og det ble gjort.


Jeg planla å ta ned nettinggjerdet nederst i hagen slik at det ble åpnet mot den delen som nylig er lagt til eiendommen, og det ble iallefall påbegynt, men ikke helt ferdig.

Jeg håpet på at vi kunne ta ned noen av de store trærne på tomta vår, og det ble gjort - flere enn jeg hadde tenkt!



Jeg planla å plante tre epletrær, men det ble ikke gjort.

Jeg ønsket meg noen nye planter ved siden av klatrerosa nederst på plenen mot grusplattingen, og de kom jammen også på plass.


Alt i alt er jeg veldig fornøyd med årets hageprosjekter. Det beste er at både jeg og gemalen koser oss når vi jobber i hagen eller i huset.
Planlegging er ofte halve moroa. Da får vi virkelig brukt masse kreativitet og mange nye ideer. Det er ikke alltid så nøye om vi får gjort alt vi har planlagt, og når sommerferien er over er vi allerede igang med planlegging av neste års prosjekt, ute eller inne.  - Eller kanskje det blir året etter det igjen...hvem vet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar