lørdag 22. juni 2013

Woodland

Jeg vet ikke om det helt kan kalles "woodland", men jeg har iallefall et område i hagen som er litt som en skog der ville blomster og planter kan vokse fritt.  -Eller egentlig er det flere områder på tomta vår som ikke akkurat er pen hage, og plenen har mange innslag av viltvoksende små blomster. Hvis jeg ikke klipper på en stund blir det blomstereng.
Det vokser mye furu her, og osp og or og selje. Jeg har faktisk flytta litt på små trær for å bryte opp det som før var en stor åpen skoleplass.
I sommer ser det ut som et villniss yterst på snippen av tomta vår fordi vi fikk hugget mange av de skikkelig store trærne langs veien. De får ligge til de blir tørre før vi sager og kløyver til ved.

Bregnene er fantastisk vakre it et skogslandskap og gjør seg godt i en hage også!


 


3 kommentarer:

  1. Kunne egentlig tenke meg å lage et lite
    område i hagen der det kunne vokse
    villblomster. Får se, vi har et område der det
    er veldig fuktig så kanskje vi kan så til med
    litt villblomstblanding.
    Ha en god søndag :)

    SvarSlett
  2. Bregner er vakre, jeg har flyttet et to stykker inn i hagen og de trives godt. Jeg har et og et halvt mål jorde med villniss som jeg har drømt om kunne bli til woodland, men jeg har vel innsett at jeg ikke klarer å håndtere mer enn det jeg har. Har kastet ut overskuddsfrø, men enten er de for gamle, eller så er det ugresset som tar overhånd.
    Ha en fin dag, klem Laila

    SvarSlett
  3. Ja, noen ganger vil vi ha pen og ryddig hage, og noen ganger litt villt og vakkert. Villblomstblanding er sikkert fint Astrid. Det er mange muligheter, men man må nok passe seg så det ikke blir for mye. Hage skal være en glede og ikke et ork.
    Kos deg i hagen Laila! Klem fra meg.

    SvarSlett