tirsdag 18. juni 2013

Hosta

Vakre bladliljer med nydelige farger og former på bladene.
Jeg har ikke så mange forskjellige sorter ennå, men det kan fort komme flere...Hosta trives godt i skygge, og det har vært fint å ha disse ved inngangspartiet hos oss.
Nå har jeg måttet flytte de fleste, og har samtidig delt flere av dem. Det er veldig lett. Bruk spaden og plasser den midt i planten. Pass på at ikke bladene kuttes over. Del tvers gjennom rota, og vips har du to planter istedet for en. Planten liker å stå i ro i mange år, så du kan ikke dele hvert år.

Hostaen kommer nå som vakre og dekorative innslag på stadig nye steder i hagen min.


Big Daddy


Halycon




"Solheim"
 (jeg kaller den det fordi jeg fikk den fra mammas hage på Solheim)

Hosta har vakkert bladverk, men blomstene er jammen også vakre når de kommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar