fredag 10. februar 2012

Rødt - igjen

Nå som jeg har sneket meg med på x-faktor med Moseplassen, så får jeg ta det røde enda en gang selv om det ikke er mange dagene siden de røde tulipanene prydet bloggen. Nå er det hageblomster som gjelder. Dette er en liten samling rødt fra min hage.
Hagesildre - Saxifraga x arendsii "Sir Douglas Haig"
 En liten tue av rødt i blomsterbedet. Denne var helt ny i fjor. Håper den klarer vinteren.
 Digitalis.
Høye, staselige og vakre Revebjeller.
 Rhododendron Novaja Zembla
Utrolig vakker med masse store blomster hvert eneste år.I fjor frøys den og jeg måtte beskjære ganske kraftig, men den kommer igjen med nye skudd og knopper. Gleder meg til å se den igjen til sommeren. Min favoritt!
 Daglilje - Hemerocallis hybrid "Crimson Pirate"
Helt ny rød og fin Daglilje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar