tirsdag 14. februar 2012

Oransje

En vakker farge i blomsterbedet, men akk, jeg fant ikke mye i mitt bildearkiv!
 Denne flotte oransje blomsten sto i hagen allerede da vi kom hit. Jeg vet ikke hva den heter, så hvis noen kan hjelpe med det, blir jeg glad! Jeg har flytta den og delt den. Den lyser vakkert opp her i bedet langs steinplattingen allerede fra tidlig på sommeren.

 Dette er en spennende blomst synes jeg.
Det ble glede og jubel da takløken blomstret med flotte blomster på toppen av en lang stilk. Jeg hadde ikke sett takløkblomst før, men flere av de jeg har i steinbedet har kommet med blomster. Dette er kanskje ikke den mest lysende oransje fargen som stikker seg fram, men en liten, litt spesiell og stilig blomst!
Flere oransje blomster finner du HER

2 kommentarer:

  1. Denne var flott!..jeg kjenner bladene men greier ikke å fine navnet sånn med en gang...skal se om jeg kan finne det ut:)
    Takløken din var helt rå!
    Lykke til:))

    SvarSlett
  2. Den oransje blomsten øverst har jeg plantet da vi ordnet bed på begge sidene av trappa.Men jeg vet ikke hva den heter.

    SvarSlett