tirsdag 18. september 2018

Årets hage prosjekt

Jeg hadde planer om ett eneste hage prosjekt i år, men dere vet hvordan det er.....
Planen var  å bygge en portal for klatrerose eller klematis.
Mål ble tatt
Tegning ble laget
Diskusjon ble holdt men familiens snekker om dimensjon på materialene
Materialer ble kjøpt inn

Så startet jobben men å sage alt i riktig lengde, og skru sammen på riktig måte.
Da begge sidene var ferdige, festa jeg tverrstokker nederst for anker i bakken. Jeg gravde ca 40 cm dype hull og satte sidene nedi, med stein over jordankrene. Toppen ble lagt på og alt ble målt og vatret før jeg festa det sammen. i hjørnene la jeg skråbord for avstivning og pynt.


Enda et lite prosjekt ble til innimellom andre gjøremål: Krukkebed ved uthuset.
Her har det vært et sted med ikke plen og ikke grus og ikke særlig fint. Dette bedet er nok ikke ferdig ennå. Jeg kan utvide med flere krukker og mer stein om jeg vil, men dette er resultatet i sommer. Det ble et billig prosjekt, for det var ingen innkjøp annet enn jord til krukkene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar