lørdag 16. november 2013

Det er helt ålreit

å vaske og rydde i huset en rolig lørdag.

Mens radioen står på kan jeg rydde litt, vaske gulvene, støvsuge (da hører jeg ikke hva som er på radioen) og tørke støv.
 

Utrolig så mye støv og rusk og rask som samler seg i løpet av noen dager!

 Og så, etter ei stund, er det deilig å ta seg en liten pause.
Sette seg ned med kaffekoppen og avisa ei lita stund.
Ta det rolig.
Ikke stresse og ikke tenke på alt det andre jeg skulle eller burde ha gjort.
Nå er jeg tilstede her, og jeg gjør faktisk noe også. Noe viktig og nødvendig i eget hus.
Og så er det musikk. Radio eller CD på spilleren.

Deilig.


Ha en god lørdag!



2 kommentarer:

  1. En sväng om med kvastskaftet är inte så dumt när man är på riktigt humör, och så skönt det känns efteråt också då, det riktigt speglar sig i dina flator :)

    SvarSlett
  2. Ja det er visst snart på tide å finne støvkosten/filla her også.
    Må bare finne ei ledig stund først.
    Ha ei velsignet god uke :)

    SvarSlett