tirsdag 3. januar 2012

men jula varer helt til...

Jeg hadde tenkt på å skrive litt om både skumle og fine juletradisjoner, men jeg får vente til desember før jeg skriver mer om det.
Nå er vel jula nesten slutt for de fleste av oss.
Mange blogger om når det passer å pakke ned, eller hive ut jula og all julepynten.
Hos oss ble det meste av jula pakket ned da vi reiste tilbake til jobb og hverdag, og lot den gamle skolen stå tom tilbake.
Vi bor jo ikke der! Trodde dere det kanskje?
Sorry for at illusjonen nå er brutt!
Musene kan nå gjøre som de vil i huset ( det gjør de vel uansett egentlig) bare de ikke går i fellene!
Litt julepynt har vi ennå framme i huset der vi bor på Jeløy, så kanskje jula varer helt til påske??

Hvis ingen går i fella, men passer seg for den,
skal alle sammen snart få feire jul igjen.

5 kommentarer:

  1. Uff, for et bilde. Håper kattene mine tar seg av disse skapningene før jeg ser de her i huset.
    Her varer jula ei stund til. Men begynner vel å pakke ned litt i løpet av uka. Tar nok ei ukes tid før alt er borte kan jeg tenke meg.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  2. Jeg kom lige forbi.

    Godt billede, men mus kan man nu godt være foruden. Jeg ser helst, at de bliver ude i det fri. For nylig fangede vi 5 stk. i musefælder, og så var der heldigvis ro igen.
    Tak for kigget.

    SvarSlett
  3. Nei det er ikke moro med mus i hus, men det er ikke lett å holde dem borte heller, når huset er gammelt og stort med sprekker og huller både her og der... Godt du har katter på Fjordheim! Hyggelig med besøk fra Danmark også! Ha en riktig god og dejlig dag!

    SvarSlett
  4. Skjønner det fremdeles er mus i vår gamle skole. Vi bodde i 2 etg fra 1973-76 og da hadde vi ei som kikket ut av et hull over vedkomfyren på kjøkkenet. Vi brukte å fyre i den på morgenen. Ellers hadde vi musefelle i kjøkkenbenken på lærerrommet, og en morgen var det en veldig romstering der. Ei mus sprang rundt med foten i fella. En av elevene ordna heldigvis opp.Et fortsatt godt nytt år til dere!

    SvarSlett